Afrikai testépítő: nem minden a terem

11
41
views

Rohanó világban élünk, de jómagunk elkényelmesedtünk s elvárásaink lettek az edzőtermekkel szemben. Panaszkodunk, ha nincs egy konditerem kellő minőségű és mennyiségű eszközzel felszerelve. Ha nincs csigás guggoló keret, ne adj Isten keresztcsiga vagy egyéb funkcionálisabb modernebb eszköz. Ezt persze tesszük teljes joggal, ha az edzőterem által nyújtott szolgáltatások nem arányosak az árral. De mi a kifogásunk az étkezésre? Arra nincs időnk? Vagy csak ráfogjuk, hogy nincs… Egyre több a csalónap vagy csak vakon bízunk az éttermi ételek kalória és fehérje tartalmában?

African-Bodybuilding.jpg

Az alábbi rövid interjúból kiderül, hogy a fent említett problémakör kérdései meg sem fordulhatnának a fiatalember fejében, hiszen Afrika elszegényedett területein szó sincs korszerű edzőtermi eszközökről, mivel nincs is kifejezetten edzőterem. Nincs keresztcsiga és nincs csigás guggoló keret sem. Nincs minden nap csirkemell rizs, de tonhal sem telítetlen zsírsavakkal. Adott viszont egy 24 éves testépítő Kulbila Samson, aki egyébként Ghánában él, annak is egy szegényebb részén és a testépítést a körülményekhez képest mesteri módon űzi. Nézzük hogyan: 

Hány kg vagy és milyen magas?

173 cm vagyok és jelenleg 86 kg. Voltam 88 kg is, de a betegségek itt gyakorik, ezért ingadozó.

kulbila-1_1.jpg

Milyen edzésprogramot követsz és hol kaptál erről tájékoztatást?

Valójában nem követek konkrét edzéstervet, de minden testrészemet átmozgatom hétfőtől péntekig. A szombat és vasárnap pihenőnap.

Azért ennél bővebben ki tudnád fejteni, gyakorlatokra lebontva?

Tolódzkodás – 5 széria 15, 15, 12, 10, 8 ismétléssel.

Fekvenyomás – 5 széria 20, 15, 10, 8, 6 ismétléssel.

Fekvenyomás ferde padon – 4 széria  15, 12, 10, 10 ismétléssel.

Fekvenyomás negatív padon  – 4 széria 15, 12, 10, 10 ismétléssel.

A súlyt pedig minden ismétlés után növelem.

kulbila-5.jpg

Melyek a kedvelt ghánai testépítő élelmiszerek?

  • Grillezett hal
  • Garri és bab(A garri a cassava szárított, majd őrölt lisztje –egy fajta Népeledel.)
  • Sült útifű
  • Csiga és harcsa
  • Yam és Kontomire (pörkölt levelek)
  • Sárgadinnye vetőmag
  • Zöldségleves gombával

gari1-756466.jpg

screen-shot-2014-06-30-at-6.16.46-pm.png

Mégis hol edzel?

Ismerősömnél, akinek van egy házi edzőterme, nem messze onnan ahol lakom. Igazából két edzőterme van, de hasonló gépekkel, így olykor megesik, hogy a gépeket kicseréljük. Az egyik neve Ala Gym a máséké pedig Conan Gym.

kulbila-4.jpg

homemade-bench.jpg

Van lehetőség itt táplálékkiegészítőt beszerezni?

Igen, vettem kiegészítőket, mint pl halolaj és a multivitamin, de kipróbáltam néhány kreatint, de ezt nem folyamatosan. Egy barátom, csak nekem adta, hogy megpróbáljam. Tudod Ghánában az efféle kiegészítők ritkák és nagyon drágák, így marad az alap táplálkozás és a diéta.

Szeretik a ghánai nők az izmaidat?

Nem igazán. Néha félnek tőlem, mert azt hiszik a testépítők erőszakosak, holott ez nem igaz.

kubila-spot-me-bro.jpg

11 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Úgy gondolom, hogy ha korlátozott mennyiségben is, de egy kevés koksz is szerepelhet a napi kiegészítők listáján.

  2. @Sanya31: Természetesen minden elismerésem, hogy a szerény körülmények között is ilyen szépen fejlődött.
    “Pár” évig rendszeresen edzettem én is.
    Sok ismerősöm volt, aki kokszolt és sok olyan, aki nem. Volt olyan is, akinek elhittem, hogy nem, pedig nyomta és utólag kiderült, mert ugye az sikk, hogy “nem kokszolok, de hogy néznék ki, ha még ezt meg azt nyomnám” típusú duma. Ha valakinek ez kell, akkor tegye. Ha valaki keményen edz, koksszal, vagy anélkül azt elismerem.
    Ha elolvasod mégegyszer a hozzászólásomat,akkor nem biztosra írtam, hogy szereket szed. Eleve nem úgy kezdtem a hozzászólást, hogy már pedig az úgy van, ezért a megjegyzésedben leírt “általánosítás” nem helytálló.
    De az eddigi tapasztalataim alapján valószínűsítem, hogy igen, kokszol.

  3. Ajánlok neki egy kis tömegnövelő turmixot edzések után, meg nomális kaja mellé fehérjeturmixot, ha tud szerezni. Csak kreatintól meg halolajtól nem lehet nőni, bár neki valamitől mégis sikerült. Vagy a felsorolt menüben van elég fehérje és szénhidrát. Bár a levelekben biztos nincs. 🙂

  4. Azt azért tegyük, hozzá, hogy Afrikában már régen nem hiánycikk a gyógyszerek egy jó része (így a dopping, szteroid sem), gyakorlatilag vény nélkül olyan kínai, indiai, pakisztáni, török, iráni, koppintott, félig meddig legális gyártmányokat veszel, amilyet csak akarsz, mindezt fillérekből.
    A nyugaton megszokott márkák drágák és elérhetetlenen (Scitec és hasonlók), de pont koksz, tesztoszteron és társai azok jelen vannak.

    A srác étrendje a szokásos helyi ballaszttal teli, nulla fehérje tartalmú mocsok, kulimászok, őrölt, majd megfőzött jamgyökér és hasonlók. Ettől senki nem nő meg.

    A súly a pont ugyanolyan nehéz akkor is, ha kőből és rozsdás vasakból van, mintha egy fancy konditeremben a legmodernebb gépeken edzene az ember. A súly a legkevesebb, azt bárhol elő tudja állítani magának a gyúrni vágyó ember akár egy roncstelepen is.

    A táp a lényeg, meg amit mellé dob.

  5. @geriszab (törölt):
    “A nyugaton megszokott márkák drágák és elérhetetlenen (Scitec és hasonlók)”

    LOL…Scitec, mint a “nyugaton megszokott márka” :DDD

    “A srác étrendje a szokásos helyi ballaszttal teli, nulla fehérje tartalmú mocsok”

    Mi van? Grillezett hal, csiga, harcsa is ott van a felsorolásban. Azoknak mióta nulla a fehérjetartalma?

Comments are closed.