5 tényező ami csökkenti a tesztoszteron szinted

11
51
views

A tesztoszteron egészséges szintje korcsoportonként változik. Ahogy öregszünk a tesztoszteron szint fokozatosan csökken. Ez teljesen természetes, de mi van akkor, ha ez a szint már fiatalabb korban vagy ideje korán alábbhagy? Ha úgy érzed magad, mint egy kiherélt oroszlán, akkor több nyomós ok is állhat a háttérben. Így mielőtt azon gondolkodnál, hogy mivel tudnád felturbózni férfi hormonjaidat, előtte inkább vizsgáljuk meg, mivel lehet megakadályozni hogy a tesztoszteron szintet a pincébe süllyedjen. Ha az alábbi 5 faktort sikerül száműzni az életedből, akkor garantáltan nem lesz szükséged, se természetes, se illegális tesztoszteron fokozó szerekre.

12715065_f520.jpg

1. Tartós stressz

Nem meglepő, hogy a mindennapi stressz az idegrendszer nyírbálásával egy időben öli meg a tesztoszteron szinted. Egy norvég tanulmány szerint a folyamatosan fennálló stressz drasztikusan, akár felére is csökkentheti a tesztoszteron szinted. A vizsgálatot 8 fiatal egyetemi hallgatón hajtották végre, akiknek a vizeletükből kiderült, hogy a vizsgaidőszak után átlagosan 5,6 ng / ml-el csökkent a tesztoszteron szintjük.Ha tehát úgy érzed hogy súlyos pszichológiai vagy fizikai stressznek vagy kitéve, legyen az az egyetemi vizsgaidőszak vagy a főnököd miatt, akkor talán épp itt az ideje, hogy ellenőrizd a tesztoszteron szintet egy orvossal. 

0.jpg

2. Xeno-ösztrogén

A xeno-ösztrogén olyan típusú xenohormon, amely konyha nyelven megfogalmazva utánozza az ösztrogén hormonokat. Ezek szintetikus vagy természetes kémiai vegyületek. A szintetikus xeno-ösztrogéneket általában ipari vegyületekben használnak, amelyek mindegyike ösztrogén hatású az élő szervezetre.

Egészségügyi szakértők azt tanácsolják, hogy együnk minél több bio élelmiszert, ezzel is elkerülve a vegyi anyagok szervezetbe juttatását. Igaz a xeno-ösztrogén élelmiszerekben való jelenléte bizonytalan, de ha egy mód van rá és szeretnél magas tesztoszteront, akkor érdemes elkerülni a tartósító szereket tartalmazó élelmiszereket.

29136f99b2c7297837bb9f8213edaf7f.jpg

3. Sör

Ez az egyik, ami a legsokkolóbb a listán- de jogosan, mert a sör bizony jelentősen csökkentheti a tesztoszteron termelésed. Egy 2004-es  tanulmány kimutatta, hogy már a mérsékelt sörfogyasztás is 6,8% -kal csökkenti a tesztoszteron plazmák számát. Ez mind a komlónak köszönhető. A komlóban  jelentős mennyiségű fitoösztrogének vannak jelen, melyeknek ösztrogénaktivitása ugyan mérsékelt, de nem véletlen terjedt el a várandós anyukák sörfogyasztása egészséges kereteken belül.

c3997142576e6f4d163ead570965368d_xl.jpg

4. Finomított szénhidrát

Finomított szénhidrátok alatt elsősorban a fehérlisztet és a kristálycukrot értjük. Előnyük, az hogy könnyen emészthetők, de kevésbé értékes forrásokat tartalmaz, míg az összetett szénhidrátok rostokat, növényi olajokat és vitaminokat is tartalmaznak. A finomított szénhidrátok nagyobb mértékben növelik az inzulin szintet, ami a tesztoszteron szint rovására mehet.

059b5172f773b2b473f575a152c3d6dc.jpg

5. A hús mellőzése

Evidens, hogy elegendő fehérje bevitel nélkül nincs izomnövekedés. A megfelelő fehérje mennyiség testépítőknél naponta (2-3g/testsúly kg), ami egyben a tesztoszteron szint növekedését is jelenti. Főként fehér, de akár vörös húsok, tejtermékek, halfélék egyensúlyozzák és megemelik tesztoszteron szinted. Ha kevés húst eszel, azzal elmulasztod a fehérjeszintézissel járó tesztoszteron fokozó hatást.

Posztunkat a GymBeam Sporttáplálék-kiegészítőket forgalmazó webáruház támogattagymbeam_also_banner.jpg

11 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Figyelem! Kimaradt a terhes nők közelsége! Főleg ha együtt alszanak.
    A terhes nők olyan feromonokat bocsátanak ki, amik csökkentik a férfiak tesztoszteron szintjét, ezzel is felkészítve őket a békés és nyugodt, agresszió mentes apaságra. Ezért is híznak a kispapák, sokan indokolatlan fáradságról és libidó csökkenésről is beszámolnak.

    Persze ez így van rendjén, de tapasztalatból beszélek! 😀

  2. @szambukusz: További rossz hír, hogy már napi 1 matyizás is 45%-kal képes csökkenteni, úgyhogy ha szeretne némi izomzatot is növeszteni az ember, célszerű leállni az alkar gyakorlatokkal 😉 😀

  3. A sok tesztoszteron bogyó hatására meg mogyorónyiak lesznek a mogyorók, nem pedig szilva nagyságúak.
    Állítólag.

    @Tomi from Space:
    De aki rendszeres nemi életet él, annak meg rendszeresen szüksége van tesztoszteronra, ráadásul a sajátjából.
    De ennek fokozásához nem elég MArok MArcisval létezni, mert bizony szükséges ám a másik fél “kenete” is.

  4. Tudom, hogy a mákos rétesről és a sörről kell leszoknom…

  5. +1. Mentol, mentatea, mentolos cigi. A mentolnak elég jelentős ösztrogénhatása van.

  6. A cikk állításai nagyrészt ökörségek. Ami a sört és a szénhidrátokat illeti, mindenképp. De a bioélelmiszeres rész is.

    @szambukusz:
    Ne is zavarjon, hogy az emberben már jó pár ezer éve nincs tesztoszteronreceptor.
    De hát ki a faszt érdekelnek ezek a hülye orvosok meg az ő tudományuk, amikor ilyen mendemondákkal is lehet szórakoztatni magunkat, nem igaz?

    @Tomi from Space:
    Fiziológiailag a matyizás meg a dugás közt semmi különbség nincs – szóval akkor a dugás is csökkenti ennyivel?
    Vagy csak jólesik baromságokat írni?

    @körtéri:
    Ez igaz. Neked sem ártana, pl. a vesszőhasználatot.

    @gigabursch:
    “bizony szükséges ám a másik fél “kenete” is”
    Szintén baromság. Mi van, ha mondjuk óvszerrel dugsz? (Más kérdés, hogy a hüvelyváladék NEM szívódik fel bőrön át.)
    Nem tudom, hogy ezeket a teljesen alaptalan faszságokat honnan szeditek.

  7. Annyira tudományos, mint a paraszt bácsi, amikor kérdezik, hogy…
    – és miképp áll a tesztoszteronnal meg a koleszterinnel, Pista bácsi?
    – hát édes fiam, -és emeli a karját ökölbe szorított kézzel- a tesztoszteronom ilyen-e!!!!

Comments are closed.